پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204100
رئيس دفتر شوراي نگهبان استان بيان کرد:
تاييد صلاحيت 65نفر از نامزد انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1394/10/27 17:12:00
نمایش : 1081
رئيس دفتر شوراي نگهبان چهارمحال و بختياري از تاييد صلاحيت 65 نامزدهاي انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري بسيج استان چهارمحال وبختياري؛ اميرقلي جعفري امروز در نشست خبري خود با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: بررسي‌هاي لازم درخصوص تاييد و رد صلاحيت ثبت‌نام شدگان از طريق تحقيقات محلي و استعلام از مراجع 4 گانه انجام گرفته است.

وي با بيان اينکه در تاييد دستگاه اجرايي فقط يک نفر رد صلاحيت شده است گفت: اين نکته قابل تاملي است که چرا فقط يک نفر رد صلاحيت شده است.

رئيس دفتر شوراي نگهبان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: از جمع 146 نفر ثبت‌نامي اوليه 26 نفر در مراحل نخست انصراف زدند و در نهايت 120 نفر توسط شوراي نگهبان استان مورد بررسي قرار گرفته‌ است.

جعفري بيان کرد: در بين 120 نفر 65 نفر تاييد صلاحيت، 39 نفر به دليلي عدم داشتن شرايط اوليه رد صلاحيت و 16 نفر نيز عدم احراز صلاحيت شده‌اند.

وي با اشاره به امکان اعتراض افراد رد صلاحيت گفت: تاييد و رد صلاحيت افراد به‌صورت محرمانه به خود اشخاص اعلام شده است که درصورت اعتراض، هر فرد مي‌تواند اعتراض خود را اعلام کند.

رئيس دفتر شوراي نگهبان چهارمحال و بختياري وظيفه اين نهاد را نظارت استحقاقي دانست و افزود: شوراي نگهبان ضامن اسلاميت و جمهوريت نظام است.

جعفري انتخابات اسفندماه را انتخاباتي سرنوشت ساز دانست و بيان کرد: ميانگين مشارکت مردم در انتخابات دنيا 30 تا 35 درصد است اين درحالي است که ميانگين حضور در انتخابات جمهوري اسلامي ايران 65 درصد است و حتي در سال 88 به 85 درصد رسيد.

وي با اشاره به ابعاد حق‌الناس در صحبت‌هاي مقام معظم رهبري در انتخابات اظهار کرد: حق الناس در انتخابات به 4 صورت است که رد کردن افراد صلاحيت‌دار، اجازه ورود افراد بي صلاحيت ببه مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي دادن، امانتداري در صندوق‌داري و راي مردم و در نهايت پذيرش راي مردم و تمکين از آن را مي‌توان چهار حق الناس در انتخابات دانست.

رئيس دفتر شوراي نگهبان چهارمحال و بختياري به تبليغات زود رس کانديدها اشاره کرد و گفت: يکي از ابهامات در قانون تبليغات زود رس است که بايد مرتفع گردد.

 

به گزارش خبرگزاري بسيج استان چهارمحال وبختياري؛ تعداد افراد تائيد و رد صلاحيت هر حوزه انتخابي به شرح زير است:

حوزه انتخابي شهرستان شهرکرد،بن و سامان 12 نفر تائيد صلاحيت، 12 نفر به دليل عدم شرايط رد صلاحيت و 6 نفر عدم احراز صلاحيت، در حوزه انتخابي اردل،فارسان،کيار و کوهرنگ 19 نفر تائيد صلاحيت، 9 نفر به دليل عدم شرايط رد صلاحيت و 3 نفر عدم احراز صلاحيت، و در حوزه انتخابي بروجن، 17 نفر تائيد صلاحيت، 6 نفر به دليل عدم شرايط رد صلاحيت، و 3 نفر عدم احراز صلاحيت و همچنين در حوزه انتخابي لردگان 17 نفر تائيد صلاحيت، 12 نفر به دليل عدم شرايط رد صلاحيت، و 4 نفر نيز عدم احراز صلاحيت شدند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html